Kokosowe placuszki z nasionami chia

Delikatne, puszyste śniadaniowe placuszki z chrupiącą chia.


Słodkie placuszki to jedno z moich ulubionych śniadań. Jest mnóstwo przepisów na to jak je zrobić; na mące, czy na płatkach owsianych, słodzić miodem, bananem, a może daktylami. Tak na prawdę z czego ich nie zrobimy, to będą pyszne!

Tym razem proponuje wam placuszki z płatków owsianych, z bananem i kokosem. Do tego kremowy jogurt naturalny i kwaśny dżem wiśniowy.

Tym razem do masy nie dodawałam żadnych owoców, a wrzuciłam nasiona chia, które świetnie zagęściły całość i dodały fajnej chrupkości.


Przepis na kokosowe placuszki z nasionami chia znajdziecie niżej. Wyjdzie z niego około 6-7 placuszków, czyli 2 porcje. Całość ma 900 kcal ( to zasługa płatków i banana), a w porcji znajdziecie około 450 kcal / 13 g białka/ 27 g tłuszczu/ 40 g węglowodanów/ 10 g błonnika.

W tych placuszkach znajdziecie również: ponad 1000 mg potasu/ ok. 400 mg wapnia (zależy od mleka) / 8 mg żelaza/ 270 mg magnezu/ 150 µg folianów.

Owsiane placuszki z nasionami chia

Recipe by DietaWplanach
Porcje

2

porcje
Kalorie

400

kcal

Składniki

  • Płatki owsiane – 80-100 g ( 8 – 10 łyżek)

  • Banan – 1 sztuka

  • Jajko – 1 sztuka

  • Mleko – 100 ml

  • Proszek do pieczenia – 1 łyżeczka

  • Wiórki kokosa – 1 łyżka

  • Nasiona chia – 3 łyżki

  • Aromat waniliowy – kilka kropli

  • Olej rzepakowy – do smażenia

Wykonanie

  • Zblenduj wszystkie mokre składniki (mleko, jajko, banana i aromat).
  • Dodaj proszek do pieczenia, płatki owsiane i wiórki kokosowe. Zblenduj na gładką masę.
  • Dosyp nasiona chia. Wymieszaj wszystko łyżką. Odstaw na 10-15 minut.
  • Smaż na oleju aż zarumienią się z obu stron.

A wy co mieliście dzisiaj na śniadanie? Lubicie kombinować, czy raczej prosto, kanapki albo musli? Dajcie znać w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.