Naleśniki cynamonowe z białym serem i jabłkami

Przepis na owsiane naleśniki to szybki sposób na zdrowe śniadanie. Potrzebujesz tylko kilku produktów, a głównym składnikiem naleśników są płatki owsiane. Polecam wam zaopatrzyć się w elektryczny młynek do kawy. Zamiast kupować mąkę owsianą możecie sami zmielić płatki i po taniości mieć własną mąkę 🙂

Młynek do kawy przydaje mi się też do mielenia siemienia lnianego, które jak już wspominałam nie raz, lepiej spożywać właśnie świeżo zmielone. Nie kupujcie już gotowego mielonego, bo kwasy tłuszczowe o które chodzi nam w siemieniu, bardzo łatwo się utleniają, a co za tym idzie szybko tracimy wartość odżywczą takiego produktu.

naleśniki cynamonowe z białym serem i jabłkami

Te naleśniki są super opcją dla osób na diecie bezglutenowej lub ograniczającej pszenice, wystarczy sięgnąć po BEZGLUTENOWE płatki owsiane. Co ważne, zwykłe płatki owsiane same w sobie nie mają glutenu, ale mogą być nim zanieczyszczone ( procesy produkcji, ta sama fabryka co przy produkcji np. otrębów pszennych), dlatego dla osób z celiakią lepszym wyborem będą bezglutenowe płatki, które na pewno go nie zawierają, nawet w śladowych ilościach.

Chcesz zweganizować ten przepis? Ja nie próbowałam, ale można zrobić wersję z jogurtem kokosowym lub sojowym zamiast serka. Do ciasta na naleśniki wystarczy, że dodasz mleko roślinne zamiast krowiego, a jajko zastąpisz siemieniem lnianym.

zdjęcie naleśników z serem z jabłkami. Na wierzchu posypane cynamonem.

Czego jeszcze potrzebujemy?

  • Mleko i jajka – jako dopełnienie ciasta na naleśniki,
  • Twaróg i jogurt – razem utworzą pyszne, kremowe nadzienie,
  • Jabłko i cynamon – duet idealny, świetnie pasuje do słodkiego twarożku,
  • Erytrol – bardzo często używam go do słodzenia. Jego indeks Glikemiczny wynosi 0 oraz ma 0 kcal.
  • Aromat waniliowy – ja używam klasycznego, w olejku aromatyzowanym.

Jeśli macie do polecenia dobry aromat waniliowy to dajcie znać! Chciałabym zmienić zwykły olejek z aromatem na coś bardziej naturalnego, ale jeszcze nie trafiłam na odpowiedni.

W jednym naleśniku: 170 kcal/ 10 g białka/ 6 g tłuszczu/ 28 g węglowodanów/ 80 mg wapnia/ 33 mg magnezu/ 1,2 mg cynku.

Owsiane naleśniki cynamonowe z białym serem i jabłkami

Recipe by DietaWplanach
Porcje

8

naleśników
W jednym naleśniku

170

kcal

Składniki

  • Płatki owsiane lub mąka owsiana – 150 g

  • Jajka – 1 sztuka

  • Mleko (krowie lub roślinne) – 200 ml

  • Woda – 100 ml

  • Jabłka – 2 małe sztuki

  • Twaróg – 250 g

  • Jogurt naturalny – 3 łyżki

  • Olej rzepakowy – 1 łyżka

  • Aromat waniliowy – kilka kropli

  • Cynamon – 1 łyżeczka do jabłek + 1/2 do ciasta

  • Erytrol – 1 łyżka do ciasta + 2 łyżki do twarożku

Wykonanie

  • Płatki owsiane zmiel na mąkę. Ja użyłam elektrycznego młynka do kawy.
  • Zmielone płatki wymieszaj z mlekiem i jajkiem. Dodaj cynamon, aromat i erytrol.
  • Twaróg wymieszaj z jogurtem i eytrolem.
  • Jabłka pokrój w kostkę i wrzuć na patelnię lub do garnuszka do niewielkiej ilości wody. Gotuj aż zmiękną( ok. 10 min). Dodaj cynamon i wymieszaj.
  • Naleśniki smaż na niewielkiej ilości oleju. Dodaj do nich twarożek i jabłka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.