Ryż zapiekany z jabłkami i jagodami goji

Szybki sposób na kolację. Ryż zapiekany z jabłkami i jagodami goji jest bombą węglowodanów dlatego jest dobrym pomysłem na kolację przed porannym treningiem.


Wersja, którą tutaj proponuje została odrobinę odchudzona. Zamiast śmietany – jogurt, cukier wymieniłam na erytrol i odrobinę miodu, a zwykły biały ryż na ryż basmati.

Klasycznie do jabłek dodałam cynamon, ale też kilka goździków. Można także sięgnąć po kardamon, anyż, czy inne przyprawy dające korzenne aromaty. Prawdziwie jesienne danie !


Przepis na zapiekany ryż z jabłkami i jagodami goji

Składniki – na blaszkę 18 cm x 18 cm :

– 200 g ryżu
– 2 jabłka
– 300 ml mleka
– 300 ml wody
– 3 łyżeczki erytrolu, ksylitolu lub innego słodzika
– 3 łyżki suszonych jagód goji
– masło do wysmarowania blaszki
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– 4 goździki
– 200 ml jogurtu naturalnego
– łyżeczka miodu

Wykonanie:

1. Jabłka umyj i zetrzyj na grubych oczkach.
2. Wodę z mlekiem zagotuj. Wrzuć ryż i gotuj według instrukcji na opakowaniu. Dodaj 2 łyżeczki erytrolu. Mieszaj co jakiś czas.
3. Jabłka duś na rozgrzanej patelni, z przyprawami i łyżeczką erytrolu, ok. 10 minut.
4. Blaszkę wysmaruj masłem. Przełóż 3/4 ryżu. Na to wyłóż jabłka
( wcześniej wyjmij goździki 😉 ).
5. Jabłka posyp jagodami goji. Na to wyłóż resztę ryżu.
6. Przykryj blaszkę folią aluminiową i piecz w 180 C przez ok. 15-20 minut. Ostatnie 5 minut możesz piec bez folii, aby góra się zarumieniła.
7. Polewa: Jogurt wymieszaj z miodem.


Czy wiesz, że ryż basmati ma niższy indeks glikemiczny niż zwykły biały ryż ? Jest on odpowiedni dla diabetyków.

WARTOŚĆ ENERGETYCZNA

1 porcja ( 1/4 z przepisu) : 320 kcal/ 10 g białka/4 g tłuszczu/ 57 g węglowodanów/ 4 g błonnika/ 230 mg wapnia/ 40 mg magnezu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.