4 sposoby na kanapki z białym serem

Kanapka nie musi być nudna! Kanapka to nie tylko chleb, masło, szynka i pomidor. Bardzo prosto jest zastąpić ją taką właśnie kolorową, zdrową alternatywą. Zebrałam dla Ciebie cztery sposoby na pyszne kanapki z białym serem. Wszystkie bazują na dostępnych, zdrowych produktach. Jest to świetna propozycja śniadaniowa, czy kolacyjna ale też wygodny sposób na drugie śniadanie do pracy i szkoły.

Biały ser, który użyłam to zwykły klinek. Dodatkowo mieszam go z jogurtem naturalnym żeby był bardziej kremowy. Czasami robię wersję na słono, wtedy dodaję sól, pieprz i zioła świeże lub suszone, a czasami na słodko – na przykład z owocami i miodem .

To takich kanapek świetnie nada się chleb żytni na zakwasie. Jest o wiele smaczniejszy niż białe pszenne pieczywo. Dodatkowo możesz go wrzucić do tostera. Połączenie świeżej grzanki i kremowego serka – cudo!


Kanapka z białym serem, ogórkiem i koperkiem


Biały ser to nie tylko źródło białka ale także składników takich jak magnez, wapń, potas, czy cynk. Należy jednak pamiętać, że ser biały tłusty to źródło nasyconych kwasów tłuszczowych, które powinny być ograniczane w diecie. Lepiej wybrać twaróg chudy lub półtłusty. Jeśli lubisz tłusty twaróg, spróbuj połączyć twaróg chudy z oliwą z oliwek. Będzie to równie, smaczne, a na pewno zdrowsze rozwiązanie.

W 100 g sera twarogowego chudego jest 113 kcal, 25 g białka, a tylko 0,5 g tłuszczu.

Kanapka z białym serem, ziołami i pomidorkami


Kanapka z białym serem, bananem pastą tahini lub masłem orzechowym i nasionami chia


Tutaj muszę przyznać, że surowe nasiona chia to nie jest najlepsze wyjście na kanapkę. Czemu? Nasion chia podobnie jak siemienia lnianego zjadanego na surowo, prosto z paczki nasz organizm nie wykorzysta w 100%. Żeby składniki odżywcze z nasion chia były dla naszego organizmu jak najlepiej dostępne należy je wcześniej namoczyć lub poddać obróbce termicznej. Podobnie wygląda sprawa z siemieniem lnianym. Najlepiej przed spożyciem jest je zmielić lub właśnie namoczyć. Oczywiście to nie jest tak, że surowe nic nam nie dadzą. Będą pełnić rolę głównie jako źródło błonnika, mniej witamin i składników odżywczych.

Kanapka z białym serem, owocami i miodem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.