5-minutowa sałatka z tuńczykiem

Taka sałatka z tuńczykiem to pyszna i szybka opcja na awaryjne śniadanie do pracy. Przepis jest bezglutenowy i bezmleczny, więc polecany również alergikom.

U siebie w kuchni zawsze mam kilka puszek. Zazwyczaj jest to fasola biała i czerwona, pomidory krojone, mleczko kokosowe i tuńczyk. Z takich produktów bardzo łatwo możemy złożyć pyszny obiad.

Tym razem padło na tuńczyka z puszki. W sklepie wybieram wersję w sosie własnym, nie w oleju, bo wolę sama dodać do dania świeżej oliwy.

Wersja makaronowa

Jeśli chcecie, aby wasza sałatka z tuńczykiem była bardziej sycąca, możecie dodać ugotowany pełnoziarnisty makaron. Tym samym z pysznej propozycji na lunch do pracy wyjdzie wam pełnowartościowy obiad!


Co potrzebujesz ?

Mix salat – wybierz swój ulubiony lub zastąp go jednym rodzajem, np. roszponką albo rukolą.

Tuńczyk – użyłam tuńczyka z puszki, w sosie własnym.

Pomidorki – świetnie nadają się małe, koktajlowe, kolorowe pomidorki.

Oliwki – najlepsze będą ciemne lub zielone z pestką. Zazwyczaj są one lepsza jakościowo, ale też mają głębszy aromat.

Natka pietruszki – dla pełniejszego saku dodaj posiekaną pietruszkę lub inne zioła ( np. bazylia)

Oliwa z oliwek – do polania sałatki. Możesz ją zastąpić innym olejem roślinnym tłoczonym na zimno.

Ocet – możesz użyć jabłkowego lub balsamicznego. Jeśli nie masz żadnego pod ręką lub nie przepadasz za aromatem octu – użyj soku z cytryny.

Jeśli szukasz innych przepisów na szybkie dania z rybami, spróbuj tego:


W 1 porcji: 244 kcal/ 21 g białka/ 14 g tłuszczu/ 7 g węglowodanów

5-minutowa sałatka z tuńczykiem

Recipe by DietaWplanach
Porcje

1

porcja
Kalorie

244

kcal

Składniki

  • Mix sałat – 3 garście

  • Tuńczyk w puszce – 1/2 puszki

  • Pomidorki – 5 sztuk

  • Oliwki – 6 sztuk

  • Pietruszka – 2 łyżeczki posiekanej

  • Oliwa – 1 łyżka

  • Ocet/ sok z cytryny – 1 łyżeczka

  • Sól i pieprz – do smaku

Wykonanie

  • Mix sałat przełóż do miseczki.
  • Dodaj pokrojone pomidorki i posiekaną pietruszkę oraz tuńczyka. Wymieszaj.
  • Dodaj oliwki, oliwę, ocet oraz sól i pieprz. Wymieszaj.

Wypróbuj też szybki i zdrowy przepis na czekoladowe bites’y

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *