Pomidorowe risotto z warzywami

Pomidorowe risotto z warzywami to przepis na pyszne, pełne smaku i kolorów danie. To danie nie tylko rozgrzeje Was w chłodne dni, ale również zachwyci Was swoją prostotą i szybkością przygotowania. Idealne rozwiązanie dla zabieganych osób, które pragną zaserwować sobie i swoim bliskim smaczny, wegetariański obiad.

Pomidorowe risotto z warzywami – pomysł na obiad bez mięsa

To danie nie tylko smakuje wyśmienicie, ale również spełnia wymagania wegetarian. Bezmięsny obiad, który jednak nie pozostawia nikogo głodnym. Risotto to także świetna baza do eksperymentowania z dodatkami – możesz dodać ulubione warzywa, zioła czy przyprawy, dostosowując danie do swoich gustów.

Zrównoważony pomysł na obiad bez mięsa

Ryż basmati to dobry wybór ze względu na to, że ma on niższy indeks glikemiczny niż klasyczny ryż do risotto, a co za tym idzie będzie sycił na dłużej. Dodatek warzyw, takich jak marchew, cukinia i papryka, wprowadza do posiłku nie tylko bogactwo kolorów, ale także wartości odżywcze, w tym błonnik. To idealne połączenie dla tych, którzy starają się utrzymać zrównoważoną dietę bez mięsa.

Pomidorowe risotto z warzywami

Pomidorowe risotto z warzywami – wartość energetyczna

W porcji znajdziesz 370 kcal, w tym 12 g białka, 12 g tłuszczu i 54 g węglowodanów.

Co zrobić, aby zwiększyć ilość białka?

Pod koniec duszenia dodaj wcześniej podsmażone z przyprawami kawałki kurczaka, indyka albo tofu.

Pomidorowe risotto z warzywami

Recipe by DietaWplanach
Porcje

1

porcja
W 1 porcji

370

kcal

Składniki

  • Ryż basmati – 50 g

  • Bulion – 250 ml

  • Cukinia -100 g

  • Papryka – 100 g

  • Oliwki – 1 łyżka

  • Oliwa z oliwek – 1 łyżka

  • Czerwona cebula – 20 g

  • Passata – 100 g

  • Rukola – 2 garści

  • Parmezan – 1 łyżka startego

  • + Bazylia, oregano, rozmaryn, sól i pieprz

Wykonanie

  • Na rozgrzanej oliwie podsmaż posiekaną cebulkę. Dodaj pokrojoną paprykę i cukinię. Podlej odrobiną wody i duś 5 minut.
  • Do warzyw wsyp ryż i przyprawy. Zalej połową bulionu, przykryj i gotuj, aż ryż wchłonie większość.
  • Dodaj kolejną porcję bulionu. Znowu przykryj i gotuj, aż wchłonie wodę.
  • Dodaj passatę, pokrojone oliwki i wymieszaj wszystko. Dopraw do smaku, podawaj z rukolą i tartym serem.
Kotlety z fasoli

Kotlety z białej fasoli

W tej odsłonie kotlety z białej fasoli zrobiłam ze szpinakiem, jednak możesz zastąpić go na przykład jarmużem albo samymi świeżymi ziołami.

Szybkie wegańskie curry

Szybkie wegańskie curry to przepis z wykorzystaniem tofu i soczewicy.

Pieczona karkówka i Curry wegańskie