Pulpety z soczewicy z sosem bolońskim

Pulpety z soczewicy to pomysł na pyszny wegański obiad z kilku prostych składników.

Szybkie wege obiady

W mojej kuchni często goszczą dania jednogarnkowe (risotto, kaszotto, leczo, gulasze itp.). Ze względu na to, że jem strączki kilka razy w tygodniu, czasami zrobię też coś bardziej skomplikowanego.

Kotlety/pulpety z nasion roślin strączkowych robi się na prawdę banalnie prosto. Ja zazyczaj gotuje np. soczewicę i jakąś kaszę, taką którą akurat mam. Oba składniki blenduje ze zmielonym siemieniem lnianym i orzechami lub słonecznikiem. Zazwyczaj dodaję też podsmażoną cebulkę, czasem czosnek. Do tego dodaje sporo ziół i przypraw.

Wszystko razem wystarczy dobrze zblendować i można lepić kotlety.

pulpety z soczewicy

Pulpety z soczewicy – Co potrzebujesz?

  • soczewica zielona – baza naszych kotletów,
  • kasza – u mnie jęczmienna, ale może być np. jaglana,
  • siemię lniane – zmielone pęcznieje i zachowuje się podobnie jak jajko, czyli skleja masę w całość,
  • słonecznik – zmielony, czasami dodaję pestki dyni lub zmielone orzechy,
  • cebulka – lekko podsmażona nadaje pulpetom świetny aromat,
  • przyprawy – u mnie tym razem bazylia, tymianek i oregano. Poszłam w wakacyjne smaki.
  • Sos – wystarczy podgrzać passatę lub pomidory z puszki i dodać do nich przyprawy, delikatnie odparować.

W 3 pulpetach, bez sosu i sałatki: 265 kcal, w tym 10 g białka/ 13,5 g tłuszczu/ 25 g węglowodanów/ 5 g błonnika

Pulpety z soczewicy z sosem bolońskim

Recipe by DietaWplanach
Porcje

4

porcje
W 3 pulpetach

265

kcal

Składniki

  • Soczewica zielona (sucha) – 100g

  • Kasza jęczmienna (sucha) – 50 g

  • Cebula – 1/2 sztuki

  • Czosnek – 2 ząbki

  • Słonecznik – 3 łyżki

  • Siemię lniane – 2 łyżki

  • Olej rzepakowy – 3 łyżki

  • Bułka tarta – 1 łyżka

  • Przyprawy

Wykonanie

  • Kaszę i soczewicę ugotuj. Przełóż ugotowane do miski.
  • Na łyżce oleju podsmaż cebulkę, pod koniec wrzuć czosnek. Podsmażone wrzuć do miski.
  • Dodaj zmielone siemię lniane i słonecznik orz przyprawy i bułkę tartą. Całość zblenduj.
  • Z masy formuj pulpety i smaż je na 2 łyżkach oleju. Powinno wyjść ok. 12 średniej wielkości pulpetów.
  • Pulpety podawaj z sosem z passaty lub pomidorów z puszki oraz ze świeżymi warzywami.

Uwagi

  • Zwróć uwagę, aby ugotowana soczewica i kasza były dobrze odsączone z wody. Dzięki temu masa będzie gęstsza.

Zajrzyj też do innych wpisów z kultowymi wege obiadami:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *