Proste placuszki owsiane z owocami

Proste placuszki owsiane to świetny sposób na szybkie śniadanie na słodko. Placuszki zrobisz z kilku podstawowych składników.

Śniadania na słodko czy słono?

U mnie zazwyczaj goszczą słone śniadania, jednak czasami mam ochotę na coś na słodko. Może to być żytni tost z masłem orzechowym i dżemem albo owsianka lub jaglanka.

Placuszki na śniadanie robię rzadko, a jak robię to na weekend. Wtedy mam czas i na spokojnie mogę stać dłużej w kuchni.

Przepis na proste placuszki owsiane jest na prawdę banalny, a to co do nich dodacie zależy od Was. Ja tym razem zrobiłam wersję ze świeżymi owocami, jogurtem i masłem orzechowym.

proste placuszki owsiane
Wartość odżywcza w placuszkach

Słodki posiłek też może być pełnowartościowy. W tym przypadku mamy płatki owsiane (węglowodany złożone), kefir oraz jogurt i masło orzechowe (białko), a także tłuszcz (jajko, olej i masło orzechowe) i świeże owoce.

Jeśli szukasz innych inspiracji na placuszki śniadaniowe, zajrzyj tutaj:

W 3 placuszkach: 304 kcal/ 8 g białka/ 4,6 g tłuszczu/ 32 g węglowodanów

Proste placuszki owsiane z owocami

Recipe by DietaWplanach
Porcje

9

placuszków
W 3 plackach

304

kcal

Składniki

  • Płatki owsiane – 6 łyżek

  • Mąka orkiszowa lub razowa – 3 łyżki

  • Jajko – 1 sztuka

  • Kefir – 200 ml

  • Miód – łyżeczka

  • Proszek do pieczenia – 1/2 łyżeczki

  • Olej rzepakowy – do smażenia

Wykonanie

  • Płatki owsiane zmiel na mąkę i wymieszaj z mąką orkiszową i proszkiem do pieczenia.
  • Jajka rozmieszaj z kefirem i miodem.
  • Wymieszaj wszystkie składniki razem.
  • Smaż na oleju z obu stron, aż placuszki się zarumienią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *