OVERNIGHT OATS czyli NOCNA OWSIANKA

Każdy wie jak cenna jest każda poranna minuta. Dlatego też dobrym pomysłem jest szykowanie śniadania dzień wcześniej, a overnights oats to nic innego jak nocna owsianka, którą rano tylko wyjmujemy z lodówki i jemy. Możemy też zabrać ją ze sobą na uczelnie, czy do pracy.


Ale jak to węglowodany, tak z rana?!

Faktycznie, miska gotowych płatków śniadaniowych z mlekiem to źródło mnóstwa węglowodanów prostych od których nie powinniśmy zaczynać dnia, ale sprawa z owsianką ma się całkiem inaczej. Owsianka z owocami i orzechami, czy nasionami to znakomite źródło witamin, składników mineralnych i przede wszystkim błonnika.

RADA : Kupuj orzechy w dużych paczkach. Przykładowo orzechy laskowe paczka 200 g = około 12 zł, czyli za 1 kg 60 zł, natomiast paczka 1 kg kosztuje około 40 zł. Dotyczy to wszystkich orzechów i bakalii.

PAMIĘTAJ : Łącz płatki owsiane ze świeżymi owocami ( w szczególności z kiwi, porzeczką, truskawką, mango, czy pomarańczą). W ten sposób połączysz w jednym posiłku żelazo i witaminę C, a te dwa składniki bardzo się lubią, ponieważ to witamina C wpływa na lepsze przyswajanie żelaza.


Przepis na nocną owsiankę brzoskwinia / porzeczka / kokos

Składniki :

pół brzoskwini

5 łyżek płatków owsianych

garść porzeczki czarnej

250 ml mleka

łyżka wiórków

łyżka orzechów włoskich

Wykonanie:

Wieczorem :

  1. Do słoika / pojemnika / szklanki wsyp płatki owsiane i zalej mlekiem. Wymieszaj.
  2. Dodaj owoce, orzechy i inne dodatki.
  3. Zostaw na noc w lodówce.

Rano :

Wyjmij z lodówki gotowe śniadanie.


Wartość energetyczna

Na mleku sojowym fortyfikowanym w wapń : 490 kcal / 18 g B / 16g T / 55g W / błonnik 15 g  / 440 mg Ca / 160 mg Mg / 3 µg B12

Na mleku krowim 2% : 504 kcal / 18 g B / 17g T / 65g W / błonnik 12 g / 380mg Ca / 150 mg Mg / 1 µg B12

W odpowiedzi na “OVERNIGHT OATS czyli NOCNA OWSIANKA”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.